About the Faculty

Goals

1. Achieve faculty mission and vision 2.Provide high-quality educational environment for students to ensure quality at the faculty. 3.Provide competitive educational programs to meet the changing needs of the community. 4. Provide an effective learning environment to make sure that the student has the technical knowledge and basic skills as well as high degree of quality. 5. Enrich research activities through training young researchers, applying new research methodology and enhancing values of creativity and excellence. 6. Develop and raise the efficiency of the administrative system to cope with the technological development that help facilitate access by beneficiaries to quality service.

Faculty vision

Faculty of Arts seeks to enhance and develop its educational programs to meet the international developments by providing curricula with credit hour system and an effective learning environment which meets current and future needs. Also, it Enriches research activities through training young researchers, applying research methodology and spreading the values of creativity and excellence.

Faculty Mission

The mission of the faculty of Arts, Sohag University, is to provide the community with competent graduates armed with knowledge and skills to cope with the new century challenges, enhance values and develop positive concepts about self and others. It is also dedicated to conduct innovative research that serves society needs. Moreover, the Faculty contributes in training programs and participates in research projects.

كلمة عميد الكلية
أ.د/كريم مصلح صالح

يسعدني أن أرحب بكم في الموقع الخاص بكلية الآداب؛ هذه الكلية التي تعد من أقدم كليات الآداب في مصر بشكل عام وصعيدها على وجه الخصوص، فهي صرح شامخ وقلعة من قلاع العلم، خرجت ومازالت تخرج أعلاما وروادا في مجالات العلوم الإنسانية المختلفة، ومن هذا المنطلق نحاول من خلال موقع الكلية؛ هذه النافذة التي نسعد بزيارتكم لها وتواصلكم معنا عبرها، ونرجو أن تجدو فيها كل ما تريدون معرفته عن كليتنا.

كما أنني أتقدم ونحن في بداية عام جامعي جديد بخالص التهنئة إلى أعضاء هيئة التدريس ومعاونيهم والعاملين والطلاب بالكلية، وأدعوهم إلى التكاتف معنا من أجل استمرار هذه الكلية في مكانها الصحيح وأن تظل رمزا للعطاء الثقافي والفكري المتدفق، من أجل الخروج بعام حافل بكل ما هو جديد يضاف إلى سجل هذه الكلية العريقة.

وأخيرًا أوجه كلمة خاصة إلى طلبة وطالبات كلية الآداب الأعزاء؛ أنصحكم أبنائي وبناتي بالتسلح بالعلم والأخذ بأسبابه، وكثرة الإطلاع ليس فقط في تخصصاتكم ولكن في جميع المجالات فأنتم في مرحلة تأسيس لحياتكم المقبلة، فاحرصوا على وضع الأساسات الصحيحة حتى تنعموا ببنيان قوي في حياتكم، لذا لابد من مواكبة متغيرات العصر والإلمام بجميع جوانب التكنولوجيا الحديثة واستخدام الانترنت ذلك المعين المتدفق الذي يسر لنا سبل الإطلاع، كما ادعوكم إلى المشاركة في الأنشطة الطلابية المختلفة وخدمة المجتمع، مع ضرورة احترام القواعد المنظمة للدراسة والامتحانات، والحفاظ على البيئة والمنشآت الجامعية والالتزام بالتقاليد والأعراف الجامعية، حتى تكونوا مثالا يحتذي به، وفقنا الله وإياكم لما فيه الخير لمصرنا الحبيبة.

عنوان مقر إدارة الكلية

عنوان مقر إدارة الكلية

جمهورية مصر العربية – محافظة سوهاج – مدينة سوهاج الجديدة (الكوامل) –  كلية الاداب
الاتصال بنا
التليفون :
الفاكس :

 الموقع تصميم وتطوير فريق البوابة الألكترونية
م /طه احمد الهلالي

خريطة الوصول للكلية